Badpakkenbombardement

In een poging de drempel tot sporten wat te verlagen, ben ik sinds een week de trotse eigenaar van een blits badpak. Een Speedo-badpak welteverstaan. Ik heb ‘m zorgvuldig uitgekozen. Zo zorgvuldig dat ik zelfs heb gekeken of ‘ie niet goedkoper te verkrijgen was via het internet. Dat was ‘ie niet. En dus kocht ik ‘m meteen bij sportzaak P.

Eind goed, al goed, zou je denken, al was het geen spannend verhaal. Maar niets is minder waar. Sinds die online zoekopdracht word ik overal door Speedo-badpakken achtervolgd. Wehkamp.nl is nogal fel in haar ‘behavioural targeting’ en toont mij via Google ads haar volledige assortiment badpakken. Dat wil zeggen dat ik ze bij elke site die Google ads vertoont, tegenkom. Daar ben ik best van onder de indruk. Ik heb namelijk wel zo’n idee van wat er allemaal mogelijk is op dit gebied, maar ik dacht dat Nederlandse bedrijven daarin hopeloos waren achtergebleven. Te weinig analysevermogen om de consument daadwerkelijk met persoonlijk toegespitste reclame lastig te vallen, zo veronderstelde ik.

Maar ruim een week later slaat die bewondering om in medelijden. Want de badpakken vliegen me nog steeds om de oren. Wanneer geeft zo’n bot de strijd op? Mag ik ook ergens aangeven dat ik allang een badpak in mijn bezit heb? Kan Wehkamp na het uitbundig vieren van haar hippe vondst haar software even aanpassen alstublieft?

2 reacties

  1. Och, ik denk dat je die reclameterreuir mag zien als jouw beloning voor het op internet uitzoeken van de laagste prijs. Sportzaak P betaald voor elke vierkante meter showroom/met-je-handen-kijken-mogelijkheid/uitleg/terugbrengmogelijkheid/noem-maar-op. En toch zorg je ervoor, dat de goedkope internetshops mogen concurreren met de fysiek aanwezige Sportzaak P. Dus over tien jaar niet zeuren als je alleen via de reclame-terreur een badpak kopen kunt en niet meer bij failliete Sportzaak P.
    Groet, Leon

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>